SailCraft Sławomir Gronowski
tel. 600-310-665
NIP 584-254-79-83
REGON 385-731-596
Konto bankowe:
Millennium S.A., nr 84 1160 2202 0000 0004 6147 9314
Przedstawiona na tej stronie oferta ma charakter informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy. Oferta ta nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.

     Od 1997 roku na cztery dni Gdańsk staje się przystanią dla żaglowców i żeglarzy z całego świata – Ty również możesz być częścią tej tradycji.

    Chcesz poczuć klimat żeglarski "od kuchni" z pokładu jachtu? Z nami możesz wziąć udział w jednej z największych imprez żeglarskich na Bałtyku z pokładu naszego jachtu S/Y Josefine.

     W programie między innymi: 

  • udział w paradzie żaglowców po Motławie,
  • regaty Wokół trzech mól!,
  • codzienne rejsy po Zatoce w towarzystwie żaglowców,
  • koncerty szantowe.
  • i nieustające crew party

     Zlot jest dla żeglarzy okazją do poznania ludzi o podobnych zainteresowaniach, zdobycia kolejnych doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów. ZOSTAŃ JEGO CZĘŚCIĄ.

LIBAVA

  Jeden z ulubionych żaglowców pojawiających się na Baltic Sail – pływająca pod banderą łotewską Libava jest zrekonstruowanym XVII wiecznym żaglowcem. Prace nad Libavą rozpoczęły się w maju 2007 roku w rosyjskiej stoczni „Varyag”. Podczas budowy wykorzystywano tradycyjne metody, powszechne w budowie statku cztery wieki temu. Projekt żaglowca powstał w oparciu o materiały muzealne, przede wszystkim rysunki duńskich jachtów.

BALTIC SAIL 2022

25-28.08.2022

ŻAGLOWCE BALTIC SAIL 2022:

Zapisz się

GENERAŁ ZARUSKI

     Zbudowany w 1939 roku w Szwecji z inicjatywy generała Mariusza Zaruskiego, trafił do Polski dopiero po wojnie. Od tego czasu na jego pokładzie przekazywano tajniki wiedzy żeglarskiej kolejnym pokoleniom młodzieży. Przez ostanie lata ten piękny, historyczny żaglowiec stał bezczynnie i popadał w ruinę. W listopadzie 2008 roku władze Miasta Gdańska zdecydowały się odkupić jacht i zaangażować się w jego odbudowę.

BRYZA H

     Zbudowany został w 1952 roku w Pucku jako statek ratowniczy. Przez lata służył Polskiemu Ratownictwu Okrętowemu. Po zakończeniu służby w 1983 roku nowy właściciel Waldemar Heisler przebudował go na jacht żaglowy. Wówczas też nazwę jednostki rozszerzono o literę H – inicjał nazwiska właściciela. Jacht ten jest jedną z niewielu polskich jednostek żaglowych zbudowanych z drewna.

BONAWENTURA

   Jedna z najstarszych jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą, zbudowana w 1948 roku. Projekt wykonano w czasach okupacji, w warunkach konspiracji. Do 1967 r. pełniła rolę kutra rybackiego na Bałtyku, następnie jako holownik stacjonowała w porcie Władysławowo. Ostatecznie kadłub emerytowanego kutra został przetransportowany barką do Przystani Akademickiego Klubu Morskiego AZS-ZSP w Wisłoujściu-Twierdzy. 

ANTICA

     Zbudowana w 1953 roku w Ustce, po czym przez 27 lat pływała jako kuter rybacki. W 1980 roku została kupiona przez Jerzego Wąsowicza z planami przebudowania jej na jacht oceaniczny. Po dziesięcioletnim gruntownym remoncie, ożaglowaniu i wyposażeniu jacht pod dowództwem właściciela, wypłynąwszy z Gdańska latem 1991 i odbył trwającą sześć lat wyprawę dookoła świata (1991–1997). 

OLANDER

     Zbudowany w 1931 roku w Esbjerg w Danii. Początkowo pływał pod duńską banderą, jednak w 1979 roku trafił do Niemiec, gdzie zmieniali się kolejni właściciele. W swym ostatnim rejsie pod niemiecką banderą dopłynął do Szczecina, gdzie po wyposażeniu jednostki w maszty przerobiono ją na kecz gaflowy. Nadano mu nazwę Holzholz od nazwy firmy niemieckiego armatora. 

Rezerwuj